Василишина В.О.
головний бібліотекар відділу економічної літератури;
Чернишова Т.М.
бібліотекар Бібліотеки ТУП
Діяльність сфери Пабліситі в бібліотеці університету

   Розуміння завдань III тисячоліття дає нам усвідомлення, що час бібліотек, тільки як соціально - просвітницьких структур завершився. На зміну їм прийшли могутні багатофункціональні Центри, включені у Світовий Інформаційний Простір.У зв'зку з цим ми запитуємо себе: яка саме інформація вже сьогодні визначає наш прогрес як суспільства завтра, а відповідно до цього і наші можливості? Це і є завданням Пабліситі в Світовому Інформаційному Просторі і безпосередньо наше, як інформаційно - комунікативного центру: вміти відповідати вчасно і якісно на всі проблеми сучасного життя. Але для досягнення високого рівня діяльності Пабліситі, без активної творчої співпраці з нашими користувачами нам не обійтись, адже саме їх потреби формують попит, а цей попит визначає майбутні можливості і перспективи всього суспільства.
    Визначивши місію (ключове завдання, високе призначення) відділу економічної літератури "Орієнтація на читача і його успіх", що зобов'язує нас знати потреби читачів і вміти їх задовільняти, ми прагнемо дотримуватись її у всіх своїх планах і програмах.
    Сьогодні для розширення співробітництва з читачами ми використовуємо великий потенціал,основою якого є спільні фундаментальні інтереси і тісна співпраця науковців, викладачів, студентів, а також роботодавців, менеджерів з працевлаштування і нашої творчої групи, яка організовує заходи і висвітлює їх в засобах масової інформації. В основу наших взаємовідносин ми поклали принципи стратегічного партнерства і гармонії, і це дало нам можливість сформувати команду з високим творчим потенціалом і властивим тільки їй стилем. В результаті розроблено:
    - презентаційну програму (Презентації нових праць науковців нашого університету);
    - тренінгові програми: " День Кар'єри" і "Молодий спеціаліст у новому тисячолітті", мета яких - підтримка талановитої молоді у плануванні і реалізації власної кар'єри;
    - концепцію комплексної візуальної інформації.
    Сьогодні в університеті інтенсивно здійснюється видання наукових праць його викладачів, Презентації їх - вимога часу і студентів, а студенти - це головний капітал сучасної України, її майбутнє.Всі ці заходи: "Презентації" і "Дні Кар'єри" проходять під патронатом Ректорату нашого Університету і кожну із цих подій своїм гарним і змістовним вітальним словом відкриває професор, ректор Університету Микола Єгорович Скиба.
    Ми вдячні всім нашим шановним Метрам, Презентації наукових праць яких ми провели: Р.І.Сіліну, М.П.Войнаренко, О.О.Орлову. Саме вони зорали першу борозну та посіяли перші зерна в новому для нас перспективному науково - інформаційному напрямку. Ця сучасна, випробувана часом діяльність, присвячена її величності - Книзі, збагатила і розширила наші традиційні форми проведення заходів.
    Завдяки нашому Університету, ми включилися в практичний процес сприяння формуванню майбутньої науково - економічної еліти нашої країни - сьогоднішнього студенства. Відгукнувшись на потребу Університету в пропаганді нових праць науковців, ми розгорнули серію Презентацій їх видань через слоган "НАРИСИ ПОРТРЕТА ХХ1 СТОЛІТТЯ". Завдання слогана полягає в розкритті ключової мети події, привертаючи увагу і інтерес її учасників до розуміння її сутності. Цю сутність ми вбачаємо в колективній праці багатьох діячів науки і культури всього світу, які своєю натхненною працею, об'днанні високою метою, творять соборний Портрет Людства ХХ1 століття і кожен додає до нього одному тільки йому властивий штрих.
    Стало традицією проведення "Днів Кар'єри". П'ятий рік підряд в стінах нашої бібліотеки зустрічаються лідери і студенти, об'єднанні спільною метою - найти рішення наших загальних соціальних проблем. Ми, як працівники інформаційно - комунікативної сфери зі своєї сторони максимально сприяємо вирішенню цих завдань за допомогою формування і розкриття інформаційних ресурсів.Досягненню гармонізації корпоративних інтересів допомогає поєднання інтелектуального потенціалу з практичним досвідом. Така співпраця сприяє формуванню майбутніх лідерів Соціума. На зустрічі із студентами приходять науковці нашого університету: Костогриз С.Г., Войнаренко М.П., Нижник В.М., Красильникова Г.В., а також роботодавці, успішні люди (приємно, що переважна більшість з них, це випускники нашого вузу), які діляться своїм власним досвідом досягнення певних життєвих вершин. Студенти мають можливість отримати не тільки цікаву і корисну інформацію, але й запозичити життєвий досвід, осягти механізм створення кар'єри, а також отримати інформацію про те, які саме спеціалісти сьогодні потрібні, про критерії їх відбору і співставити свої можливості з вимогами до молодого спеціаліста.
    Менеджери з працевлаштування своїм професійним вмінням закладають підгрунття для спілкування студентів з роботодавцями, вчать молодь володіти механізмом орієнтації, самореалізації на ринку праці, вести пошук роботи. Наші студенти мали можливість зустрічатися і спілкуватися з представниками світового бізнесу - волонтерами Корпусу Миру. Цікавими є зустрічі із студентами, які успішно поєднують навчання з роботою.Нагальні питання, що обговорювалися на "Днях Кар'єри" дали свої дуже вагомі результати.Регіональним Центром перепідготовки і підготовки, що діє при Університеті проведено "Ярмарку вакансій".
    Оскільки стратегією відділу економічної літератури є розвиток і пошук, ми спільно з Кадровим Агенством "Кар'єра" РЦПП розробили спільні тренінгові програми: "День Кар'єри" і "Молодий спеціаліст у новому тисячолітті". Анкетні відгуки студентів і роботодавців дають підстави вважати, що наші ініціативи не тільки позитивно сприймаються, але просто - вимога часу. Загальна ж мета нашої роботи - сформувати таку ментальну атмосферу нашого читального залу, яка б відповідала потребам наших студентів і задовільняла головну умову успішної розумової праці - якість інформаційних ресурсів і комфортність в широкому розумінні.
    Цього ж ми прагнемо і в проведенні наших заходів. Для їх проведення ми відпрацювали концепцію цілого комплексу візуальної інформації. До кожної Презентації нової праці розробляється окрема мікроконцепція візуальної інформації події, яка гармонійно поєднується нами з макроконцепцією - комплексною експозицією постійно діючих тематичних виставок залу, під слоганом: "ОСВІТА - ХХI СТОЛІТТЮ".
    Успіх проведення будь - якого заходу залежить від багатьох обставин, в першу чергу від креативних здібностей організаторів заходу і особистості ведучого, його творчого потенціалу. Вже стало традиційною особливістю наших Презентацій участь в них в ролі прекрасних ведучих директора нашої бібліотеки Валентини Михайлівни Петрицької та її заступника Олени Борисівни Айвазян. А оскільки так звана ергономіка (наука про людський фактор) є зараз ядром дизайнерської роботи, то творча співпраця з художником нашої бібліотеки ( бібліотекар за посадою, дизайнер за покликанням душі) Тетяною Миколаївною Чернишовою спрацьовує на успіх.
    Рівень Метрів зобов'язує нас бути на високому дизайнерському рівні оформлення, а це:
    - сучасні оформлювальні технології;
    - дизайн приміщення в цілому, як гармонійне поєднання макро і мікрокомпозицій візуальної інформації, створення і використання слоганів, текстового супроводження - екскурсії по експозиціях, розробка анкет, якщо вони передбачені сценарієм, і експозиційного комплексу: книжкової і фото - виставок.
    Усі ці аспекти вимагають від дизайнера знань, таланту і розуміння потреб учасників заходу, адже ця робота значно ширша, ніж просте традиційне оформлення. Її завдання - зовні непомітними факторами створити ауру - атмосферу майбутнього заходу, орієнтуючись на естетичні вимоги його учасників, адже головна мета дизайнерської праці - це робота з ментальним простором Події, у відкритті для всіх присутніх і гостей найвищих його рівнів. А інакше Свято не відбудеться і Подія перетвориться на сірий і невиразний захід, як це часто і буває там, де зневажають дизайнерським аспектом при створенні заходу.
    Щоб удосконалити нашу роботу, ми проводимо анкетні опитування гостей та учасників наших заходів і отримуємо від них неоціниму допомогу, а дуже часто і ділові поради, які завжди прагнемо використати у своїй праці. Ще з перших кроків своєї діяльності у цьому напрямку ми зрозуміли, що успіх наших заходів повністю залежить від ступеню контакту і взаєморозуміння з нашими користувачами. У певному розумінні ми творимо їх разом, тому на наших заходах байдужих не буває! Запроваджена апробація опитувань студентів, роботодавців дала підставу вважати таку новацію не лише вдалою, а й перспективною. Кульмінацією Презентацій є визначення переможців на кращий змістовний та об'єктивний відгук і як нагорода - книга від самого автора.
    В нашій команді працюють такі творчі особистості як: фотокореспондент університету Олександр Олексійович Нікітін, журналіст Василь Іванович Горбатюк, тележурналіст Босак Любов Василівна, відеооператор Босак Володимир Миколайович. Завдяки їх праці нас чує, читає і дивиться вся Україна.
    Презентована книга на екрані телевізора має надзвичайний інформаційний ефект. Так, саме завдяки телерепортажу Презентацій інженер Іван Іванович Горобець зацікавився працею проф.М.П. Войнаренка, прочитав її і написав відгук. А скільки ще невідомих нам глядачів, завдяки телеканалу змогли отримати інформацію про цю цінну для них книгу? У цьому і полягає робота нашої творчої команди!
    Ось з такими реальними напрацюваннями ми і підходимо до 40 - річного ювілею нашого Університету і нашої Бібліотеки. Організатори "Презентацій", "Днів Кар'єри" у співпраці з художником - оформлювачем оформили альбом "Хроніка Визначних Подій". Цей альбом є не тільки звітом проведеної роботи і гарним нагадуванням про знаменні події, а також безумовним зверненням до усіх відвідувачів нашої Бібліотеки із запрошенням до участі і активної співпраці з нами - у цьому ми бачимо головну функцію "Хроніки Визначних Подій". В основу його покладено матеріал нашого багатого досвіду і прагнення слідувати освітянській місії нашої Бібліотеки і всього Університету в цілому - сприяти створенню світлого і щасливого Майбутнього нашої Країни.