uaruen
RSS підписка Дитячий портал
Виберіть департамент
Департамент управління справами Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент професійно-технічної освіти Департамент вищої освіти Департамент роботи з персоналом та керівними кадрами Департамент атестації кадрів Департамент наукової діяльності та ліцензування Департамент економіки та фінансування Юридичний департамент Департамент організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями Управління міжнародного співробітництва Управління бухгалтерського обліку та звітності Відділ внутрішнього аудиту Головний спеціаліст з безпеки життєдіяльності Спецсектор

Міністерство освіти і науки України

Офіційний веб-сайт
  • Про Міністерство
    Про Міністерство
    КерівництвоСтруктура центрального апарату МіністерстваПоложення та регламентНормативно-правова базаДержавні підприємства, що підпорядковані МіністерствуЗаплановані заходи МіністерстваКолегія МіністерстваЦОВВ, діяльність яких спрямовується і координується КМУ через Міністра
  • Діяльність
    Напрямки діяльності
    ОсвітаНаукаМолодіжна політикаЛіцензування та акредитаціяКадриЗНОІнформація щодо надання грифів Вступна кампаніяМіжнародна діяльністьАтестація кадрівАпостильПерелік платних адміністративних послугВизнання іноземних документівБюджет Міністерства Регуляторна політикаБоротьба з корупцією HIGH LEVEL EDUCATION FORUMСоціально-економічні питанняМетодологія обліку і звітностіНавчання за кордоном
    Шкільні підручники
  • Новини
    Архів новинАктуальні НовиниКоментаріПовідомленняНовини областей
  • Державні закупівлі
  • Публічна інформація
    Доступ до публічної інформації
    Відкрита бухгалтеріяПоложення про забезпечення доступу до публічної інформації у МОНЗапит на отримання публічної інформаціїКерівникам ВНЗ, професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МіністерстваПорядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльностіВідомості про найбільш запитувану інформацію:Інформація щодо виконання Міністерством Закону України доступ «Про до публічної інформації»Інформація про документи, які перебувають у МіністерствіПерелік відомостей,що становлять службову інформацію
  • Зв’язки з громадськістю
    Зв’язки з громадськістю та ЗМІ
    Громадське обговорення Прес – службаГрафік прийому громадян Громадська рада Кориснi посиланняГромадська експертизаПроведення консультацій з громадськістюРеагування на критикуПартнерство "Відкритий Уряд"Звіти про стан організації роботи зі зверненням громадян
  • Вакансії
  • Телефонний довідник
Головна Новини Новини областей

П’ять кроків Хмельницького національного університету до забезпечення якісної та прозорої освіти

9 квітня

Ще у 2004 році згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України Хмельницький національний університет увійшов до числа п’ятдесяти восьми провідних навчальних закладів України, які розпочали широкомасштабний освітянський експеримент щодо впровадження принципів Болонської декларації. Чимала робота у цьому напрямку в ХНУ вже проведена. На сьогодні можна виділити 5 основних кроків що зробили практичний внесок у реалізацію положень Болонського процесу та забезпечують якісну та прозору освіту в Хмельницькому національному університеті.

1. Впровадження рейтингово-накопичувальної системи контролю знань студентів.

Сутність цієї системи полягає у переносі акцентів оцінювання навчальних досягнень студентів, яке здійснюється не лише наприкінці семестру, а впродовж нього шляхом систематичного контролю роботи студентів у формі виконання різноманітних індивідуальних завдань, написання і здачі рефератів, есе, колоквіумів, модулів тощо. Ця система впроваджена в ХНУ у 2008 році і не просто «приживалась» в університеті, так результати окремих семестрів були не дуже вдалими і характеризувались низьким рівнем успішності та якості знань. Не всі студенти встигали своєчасно здавати контрольні точки та набрати необхідну кількість балів. Мали місце випадки коли більше 50% студентів не в змозі були отримати рейтингово-підсумкову оцінку протягом навчальної частини семестру і лише починаючи з 2012 року показники результатів освітньої діяльності університету почали відповідати встановленим нормам. Прикладом цього є результати, отриманні за І семестр поточного навчального року. Так, станом на кінець першого семестру поточного навчального року 4948 студентів денної форми навчання мали можливість одержати рейтингово-підсумкові оцінки. З них 4382 студенти, а це майже 90%, отримали оцінки за результатами поточного та підсумкового контролю знань протягом семестру. На екзаменаційну сесію вийшли лише 566 студентів, що становить 10%. Це свідчить про високу ефективність започаткованої в університеті рейтингово-накопичувальної системи контролю знань студентів.

2.  Модульне об’єктно-орієнтоване середовище.

У ХНУ створені електронні освітні ресурси з використанням відомої системи керування навчанням MOODLE (модульне об'єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище), що надає інструмент для повсякденної роботи кожного викладача i студента. За допомогою цієї системи викладачі створюють електронні навчально-методичні матеріали, надають консультації, контролюють виконання студентами планових завдань. Студенти, в свою чергу, дистанційно беруть участь у віртуальних заняттях, отримують матеріали i консультації при самостійній роботі, переглядають оцінки i зауваження викладачів на виконані завдання.

3.      Інформаційна система «електронний університет».

Для забезпечення прозорості та об’єктивності, як в оцінюванні знань студентів, так і плануванні навчально-виховного процесу, в ХНУ успішно функціонує інформаційна система «Електронний університет». Ця система забезпечує інтеграцію всіх інформаційних ресурсів навчального закладу в єдину систему формування електронного освітнього середовища. Інформаційна система університету створена для комплексної автоматизації процесів організації і контролю навчального процесу та управління ним. Однією з важливих підсистем ІС є підсистема «Електронний деканат», що супроводжує всю поточну роботу деканату, а саме: ведення індивідуальних навчальних планів і електронних карток студентів; формування екзаменаційно-залікових відомостей; автоматичне формування рейтингу студентів і змісту додатків до дипломів; аналіз успішності тощо.

Використання в ІС «Електронний університет» такого інструментарію, як електронний журнал викладача й комп'ютерне тестування, дозволило організувати моніторинг навчальної роботи кожного студента в режимі реального часу. «Прозорість» роботи кожного студента, яка забезпечується на програмному рівні, стала серйозною мотивацією для підвищення якості й ритмічності навчальної роботи студентів.

4. Розвиток дистанційного навчання і технологій дистанційної освіти.

У ХНУ підготовка фахівців дистанційної форми навчання відбувається з використанням сучасних інформаційних технологій у 19 інформаційно-комунікаційних центрах дистанційного навчання (ДН), що розміщені майже в усіх регіонах України. Студенти повністю забезпечені методичними матеріалами. Для цього в університеті розроблено понад 1075 дистанційних курсів і 3541 тестових блоків для контролю знань.

Підсумковий контроль на факультеті ДН відбувається у режимі відеоконференцій. За такою схемою на працівників локальних центрів дистанційного навчання покладаються функції ідентифікації особи студента і слідкування за процедурою здачі підсумкового контролю. В рамках програми ТEMPUS створено мультимедійний on-line компетентісний Центр ДН і впроваджено у навчальний процес заняття з використанням on-line – відеозв’язку.

5.      Інформаційно-комунікаційна мережа університету.

Інформаційні ресурси університету інтегруються в єдину систему і формують єдине електронне освітнє середовище. Використання мультимедійних засобів навчання, тестові контролі, віртуальні лабораторні роботи, масове on-line спілкування студентів, викладачів, методистів, проведення селекторних нарад і відео конференцій здійснюється в університеті за допомогою сучасних технологій Microsoft Lync із використанням сучасного серверного обладнання. На території навчальних корпусів університету встановлено більше 30 точок бездротового (Wi-Fi) зв’язку, який дозволяє використання власних комп’ютерних та мобільних пристроїв як студентів, так і викладачів.

Отже, розглянуті вище кроки освітньої діяльності Хмельницького національного університету в контексті забезпечення підготовки конкурентоспроможних і високопрофесійних фахівців свідчать, що саме якісний та прозорий навчальний процес визначає рівень підготовки випускників і престиж ВНЗ, як в регіоні, так і за його межами. Надалі ХНУ планує працювати над утриманням балансу досягнутих показників і сконцентруватись ще більше на якості усіх сфер діяльності університету.

Нагадаємо, що у своєму інтерв’ю на першій прес-конференції 4 березня Міністр освіти і науки України Сергій Квіт наголосив, що сьогодні у центрі уваги Міністерства - якість освіти, якість навчання, якість викладання, якість наукових досліджень, забезпечення максимальної прозорості та відкритості надання освітніх послуг у контексті Болонського процесу. Приєднавшись до Болонського процесу, Україна взяла на себе зобов’язання проводити роботу з приведення якості національної освіти у відповідність до європейських стандартів.

За інформацією відділу міжнародних зв’язків та зв’язків з громадськістю ХНУ

 
Ви повинні авторизуватися щоб залишати коментарі. Увійти
Зараз читають 1
Подобається   
Поділіться з друзями
КоментаріУзяти віджет собіПро сервісУвійти
(0)
Коментарі
  • Всі
  • Нові
  • Популярні
Теми
Автори
 
опублікувати в
Коментувати

Новини областей

Допоможемо українській армії разом

Освітяни Черкаської області долучилися до загальнодержавної акції «Підтримай українську армію», перерахувавши на придбання бронежилетів для прикордонників Оршанецького навчального центру Державної прикордонної служби України 392, 9 тис. грн.

9 квітня

Колектив Дніпродзержинського професійного ліцею став переможцем Всеукраїнського конкурсу «ЕКОоб’єктив»

З листопада 2013 року до березня 2014 року Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді Міністерства освіти і науки України проводився Всеукраїнський конкурс екологічних, винахідницьких та раціоналізаторських проектів «ЕКОоб’єктив».

9 квітня

Учні ПТНЗ Дніпропетровщини посіли призові місця у чемпіонаті з перукарського мистецтва

Учні професійно-технічних навчальних закладів Дніпропетровської області посіли 7 призових місць у відкритому чемпіонаті України з перукарського мистецтва, нігтьової естетики та макіяжу «Молоді таланти України». Чемпіонат відбувся в рамках чотирнадцятої Національної виставки індустрії краси «Дзеркало моди», яка проходила 3-6 квітня 2014 року на базі експоцентру «Метеор» у місті Дніпропетровськ.

9 квітня

На Дніпропетровщині проведено Всеукраїнські курси підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання з професій «Кухар»

З 31 березня до 4 квітня 2014 року на базі Дніпродзержинського центру підготовки і перепідготовки робітничих кадрів проведено Всеукраїнські курси підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання з професій «Кухар».

9 квітня

На Львівщині впорядковано території спортивно-веслувальних баз МОН

4 – 7 квітня 2014 року в межах проведення місячника озелення, прибирання та благоустрою, який проводиться на відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Указу Президента «Про День довкілля», вихованці Спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи Олімпійського резерву з веслування на байдарках і каное №1 спільно із працівниками Львівського обласного відділення Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України впорядкували території спортивно-веслувальних баз у с. Наварія Пустомитівського району та с. Добротвір Кам’янко-Бузького району.

9 квітня

П’ять кроків Хмельницького національного університету до забезпечення якісної та прозорої освіти

Ще у 2004 році згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України Хмельницький національний університет увійшов до числа п’ятдесяти восьми провідних навчальних закладів України, які розпочали широкомасштабний освітянський експеримент щодо впровадження принципів Болонської декларації. Чимала робота у цьому напрямку в ХНУ вже проведена. На сьогодні можна виділити 5 основних кроків що зробили практичний внесок у реалізацію положень Болонського процесу та забезпечують якісну та прозору освіту в Хмельницькому національному університеті.

9 квітня

Позашкільники Закарпаття обмінюються досвідом

Навчально-виховний процес у позашкільному навчальному закладі орієнтований на бажання дитини, враховує її можливості, інтереси, психофізичні особливості, стан здоров’я. Відсутність примусу, свобода вибору заняття робить позашкільний заклад привабливим для дітей різного віку. Позашкільні навчальні заклади покликані забезпечити можливість кожній дитині у вільний час всебічно розвивати свої здібності та захоплення.

9 квітня

Студенти Сходу і Заходу руйнують стереотипи

Упродовж трьох тижнів у рамках навчальної та культурної програми Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича приймав студентів зі Східної України: Луганська, Харкова та Дніпропетровська. «Схід і Захід разом» – під таким гаслом проходила зустріч студентів на Буковині, яка довела те, що Україна є неподільною, суверенною та єдиною державою.

9 квітня

Юні винахідники Рівненщини створюють унікальні прилади

У Рівному завершилась обласна виставка-конкурс технічної творчості учнівської молоді під назвою «Наш пошук і творчість - тобі, Україно!». Організатор заходу - комунальний заклад «Рівненський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді».

9 квітня

Відзначення Всесвітнього дня здоров’я в Шахтарському педагогічному училищі Донецької області

8 квітня 2014 року студенти та викладачі Шахтарського педагогічного училища приєдналися до всесвітнього свята - Дня здоров’я.

9 квітня
Всі новини областей
Міністерство в соц. мережах
 
© 2012-2014 Міністерство освіти і науки України

Розробка сайту
Студія AirWeb