Довгань Л.Є.
Стратегічне управління:навч. посіб./ Л.Є.Довгань, Ю.В.Каракай, Л.П.Артеменко.– К.:ЦУЛ, 2009.– 440с.
ЗМІСТ
Вступ.................. 6
Розділ 1. Стратегічне управління в діяльності організації............................8
- Концептуальні підходи до управління організацією............................ 8
- Переваги стратегічного підходу до управління.................................. 15
- Складові системи стратегічного управління....................................... 18
Контрольні питання.................................. ЗО
Практичні приклади.................................. 31
Література до розділу............................... 34
Розділ 2. Діагностика зовнішнього середовища організації.......................35
- Діагностика зовнішнього середовища непрямого впливу................. 35
- Діагностика зовнішнього середовища безпосереднього впливу ..41
- Методика діагностики галузі............. 43
- Ключові фактори успіху та аналіз привабливості галузі.................... 54
- Оцінювання впливу споживачів........ 60
- Оцінювання впливу партнерів та постачальників організації.... 65
Контрольні питання.................................. 67
Практичні приклади.................................. 68
Література до розділу............................... 85
Розділ 3.Діагностика внутрішнього середовища фірми.............................86
- Концептуальні основи діагностики... 86
- Діагностування виробничо-господарської діяльності організації..88
- Стратегічний потенціал: сутність, структура, оцінка......................... 111
Контрольні питання................................ 124
Практичні приклади................................ 125
Література до розділу.............................. 136
Розділ 4.Стратегічний аналіз......................138
- Теоретико-методичні основи стратегічного аналізу......................... 138
- З^ОТ-аналіз....................................... 144
- Стратегічний баланс потенціалу підприємства.................................. 151
Контрольні питання................................. 158
Практичні приклади................................ 158
Література до розділу.............................. 165
Розділ 5. Конкурентоспроможність організації та методи її визначення..167
- Основні поняття конкурентоспроможності організації.................... 167
- Визначення конкурентоспроможності методом, заснованим на теорії ефективної конкуренції.... 177
- Оцінювання конкурентоспроможності організації на основі визначення конкурентоспроможності товару 181
- Оцінювання конкурентної позиції організації методом конкурентних переваг 190
Контрольні питання................................ 197
Практичні приклади................................ 198
Література до розділу.............................. 199
Розділ 6. Портфельний аналіз у розробці стратегій організації..............201
- Сутність аналізу портфеля бізнесів та його основні етапи............... 201
- Матриця Бостонської консультаційної групи «зростання — частка ринку».......... 204
- Матриця «привабливість — конкурентоспроможність» («МсКіпсеу» — «Сепегаї Еіесігіс») 209
- Модель портфельного аналізу методом «5Ье11» — БРМ.............. 215
- Матриця фірми АгіЬиг Б. Пйіе (АОЬ/ЬС)........................................ 217
- Матриця Ансоффа та тривимірна схема Абеля................................ 223
- Діловий комплексний аналіз (РІМ5)................................................. 230
Контрольні питання................................ 234
Практичні приклади................................ 234
Література до розділу............................. 244
Розділ 7. Стратегії організації......................245
- Класифікація стратегій організації.. 245
- Стратегічна піраміда (за А. А. Томпсоном та Дж. Стріклендом) ..247
- Способи розроблення стратегії....... 256
- Базові стратегії розвитку бізнесу.... 258
- Вибір стратегії фірми....................... 263
Контрольні питання................................ 275
Практичні приклади................................ 275
Література до розділу............................. 278
Розділ 8. Конкурентні стратегії...................279
- Види конкурентних стратегій.......... 279
- Стратегія лідерства за витратами.... 285
- Стратегія широкої диференціації.... 289
- Стратегія оптимальних витрат........ 295
- Стратегія ринкової ніші, або сфокусована стратегія........................ 296
- Стратегія упередження.................... 297
- Позиції фірми в конкурентному середовищі (за О. С. Віханським [6])................ 298
Контрольні питання................................ 302
Практичні приклади................................ 302
Література до розділу............................. 306
Розділ 9. Маркетингові та інноваційні аспекти забезпечення конкурентоспроможності організації .........................................307
- Маркетингові стратегії інноваційних товарів: сутність і типи....307
- Дослідження ринку інноваційних товарів......................................... 319
- Методичні засади формування м аркетингових стратегій інноваційних товарів 329
- Інноваційні стратегії......................... 343
- Методичні підходи до розроблення інноваційної стратегії підприємства 354
Контрольні питання................................ 362
Практичні приклади................................ 362
Література до розділу.............................371
Розділ 10. Бенчмаркінг як інструмент вибору стратегічних альтернатив ...372
- Бенчмаркінг: сутність, еволюція, принципи, різновиди................. 372
- Розроблення стратегії організації з використанням бенчмаркінгового підходу 379
- Впровадження бенчмаркінгу........ 381
Контрольні питання................................ 387
Практичні приклади................................ 388
Література до розділу............................. 391
Розділ 11. Реалізація стратегії та управління змінами в організації.... 392
- Роль та значення стадії реалізації в процесі стратегічного управління 392
- Стратегічне планування................. 397
- Корпоративна культура та її роль у реалізації стратегії................. 412
- Стратегічне лідерство та подолання опору змінам........................ 415
- Стратегічний контроль ................. 422
Контрольні питання................................ 430
Практичні приклади................................ 431
Література до розділу............................. 438