Наукова бібліотека Хмельницького національного університету


ІНФОРМАЦІЙНИЙ СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ЛЮТИЙ 2016 р.

  ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
1. Вітренко, Ю.М.  Освіта як послуга: економічний аспект / Ю. М. Вітренко // Педагогіка і психологія. – 2015. – №4. – С. 44-49.
2. Воробієнко П. П. Цільовий підхід до менеджменту вищої освіти / П. П. Воробієнко, І. В. Станкевич // Проблеми економіки. – Х., 2015. – № 2. – С. 33–41.
3. Галата С. Як розподілити повноваження у вищих навчальних закладах? / С. Галата // Освіта України. – К., 2016. – 8 лют. (№ 5). – С. 6.
4. Києво-Могилянська академія відзначила 400-річчя // Віче. – К., 2015. – № 21 (401). – C. 70.
5. Кулик Н. Освіта майбутнього: випробування прогресом / Н. Кулик // Освіта України. – К., 2016. – 1 лют. (№ 4). – С. 12–13. [Чи виконує система освіти функції сьогодні, коли нові технології та інновації кардинально змінили життя на планеті? Які зміни можна очікувати у цій царині найближчим часом]
6. Кулик, Н.  Освіта майбутнього: впробування прогресом / Н. Кулик // Освіта України. – 2016. – №1 лютого (№4). – С. 12-13. – [Як мислити творчо, як співпроцювати з іншими - ось що важливо сьогодні в освіті].
7. Липов, В.В.  Системи вищої освіти: порівняльний інституціональний аналіз / В. В. Липов // Економіка розвитку. – 2015. – №4. – С. 23-32.
8. Онищенко О. Cтатус чи визнання? / О. Онищенко // Дзеркало тижня. – К., 2016. – 16–22 січ. (№ 1). – С. 12.
[Статус "національний" українські університети будуть отримувати і підтверджувати за новим порядком. Чи потрібен вишам статус "національний"?]
9. Про наукову і науково-технічну діяльність: закон України від 26.11.2015 р. № 848-VIII // Офіційний вісник України. – К., 2016. – № 2. –С. 19–86.
10. Рекомендації щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 25.09.2015 № 1/9-454 // Фізичне виховання в школі. – 2015. – №6. – С. 2.
11. Сергій Квіт: "В освіті не повинно бути вертикалі влади, замість неї потрібне саморегулювання" // Освіта України. – 2016. – №25 січ. (№3). – С. 4-5.
12. Сидоренко, О.Л.  Дослідження результатів зовнішнього незалежного оцінювання у контексті підвищення якості освіти: регіональний досвід / О. Л. Сидоренко // Педагогіка і психологія. – 2015. – №4. – С. 44-49.
13. Університети повинні бути якісними // Світ. – 2016. – №лютий (№5-6). – С. 1, 2.
14. Шинкарук, О.  Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького - флагман відомчої системи підготовки кадрів / О. Шинкарук // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 7-11.
15. Шулікін Д. Премії освітянам і науковцям / Д. Шулікін // Освіта України. – К., 2016. – 15 лют. (№ 6). – С. 5.
16. Щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Лист МОН України від 25.09.2015 № 1/9-9-454 // Фізичне виховання в школі. – 2015. – №6. – С. 2.
   ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ
1. Бак М. Інформатизація освіти як предмет філософсько-педагогічного дискурсу / М. Бак // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2015. - Вип. 36. - С. 25-34 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2015_36_5
2. Кулик, О.  Становлення новітньої вітчизняної філософії освіти: євроінтеграційний контекст / О. Кулик // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 48-56.
3. Романенко М. Філософія освіти: проблеми конституювання / М. Романенко // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 2. - С. 34-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_2_5
НАВЧАЛЬНА РОБОТА
1. Базилевич, В.  Олімпіада з навчальної дисципліни "Економічна теорія" як стимул творчого зростання студентської молоді / В. Базилевич, Н. Гражевська, О. Кирильчук // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 67-78.
2. Беляков, В.Г.  Опыт использования учебных кейсов в правовой подготовке менеджеров: теоретические и практические аспекты / В. Г. Беляков, Ф. В. Васильев // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 79-99.
3. Билалов, М.К.  Проектное обучение как инновационная продуктивная технология формирования компетентности магистра педагогического образования / М. К. Билалов, Р. Д. Гаджиев // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 16-23.
4. Борова, Т.  Створення системи професійно-орієнтованої іншомовної підготовки студентів ХНЕУ імені Семена Кузнеця / Т. Борова // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 10-21.
5. Галата, С.  Як розподілити повноваження у вищих навчальних закладах? / С. Галата // Освіта України. – 2016. – №8 лютого (№5). – С. 6.
6. Гуров, В.Н.  Инновационная кластерная лаборатория как эффективная форма повышения качества образовательных комплексов на региональном и муниципальном уровнях / В. Н. Гуров, Р. Г. Мазитов, А. М. Рудаков // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 23-35.
7. Дем'янюк, Ю.  Організаторська компетентність як результат професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників / Ю. Дем'янюк, О. Ставицький // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 88-99.
8. Дидактичне призначення і роль аудіовізуальних електронних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання / А. М. Гужій, В. П. Волинський, Чорноус [та ін.] // Педагогіка і психологія. – 2015. – №4. – С. 54-60.
9. Діденко, О.  Креативність у структурі професійної готовності офіцера-прикордонника: суперечливий характер, компонентний склад і зміст / О. Діденко // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 88-97.
10. Дубровін С. Інноватика в сучасній освіті / С. Дубровін // Віче. – К., 2015. – № 21 (401). – C. 64.
11. Євстегігнеєва, І.  Підготовка до тренерської діяльності магістрів вищої школи / І. Євстегігнеєва // Теорія і методика фізичного виховання. – 2015. – №3. – С. 66-71.
12. Инновационные технологии преподавания медицины чрезвычайных ситуаций / А. В. Любин, А. В. Степаноа // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 56-62.
13. Іваній, І.  Модель формування фізичної культури особистості майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту у процесі професійної підготовки / І. Іваній // Теорія і методика фізичного виховання. – 2015. – №3. – С. 71-77.
14. Карпова, В.Н.  Дополнительное профессиональное образование как фактор развития социально-экологической компетентности педагогов / В. Н. Карпова, Р. Г. Мазиторов, А. М. Рудаков // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 35-46.
15. Киричок, А.  Оцінка стану освіти у сфері зв'язків з громадськістю. Етична освіта як складова процесу / А. Киричок // Вісник книжкової палати. – 2015. – №10. – С.37-40.
16. Клименко, Г.  Медико-біологічні аспекти фізичного виховання студенток / Г. Клименко, С. Коваль, М. Філіппов // Теорія і методика фізичного виховання. – 2015. – №3. – С. 86-93.
17. Кліменко, В.  Прогностика як системна складова навчальних технічних дисциплін / В. Кліменко // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 102-107.
18. Кобіцька, Ю.  ВНЗ - престижне місце для початку кар'єри, або як зробити неможливе - можливим? / Ю. Кобіцька, Є. Сакало // Освіта України. – 2016. – №8 лютого (№5). – С. 6-7. – [Як можна мотивувати молодого викладача залишитися працювати в університеті].
19. Коваль, Ю.В.  Формування професійної компетентності у майбутніх фахівців при реалізації здоров'язберігальних технологій у вищому навчальному закладі / Ю. В. Коваль // Безпека життєдіяльності. – 2016. – №1. – С. 7-8.
20. Колокольникова, З.У.  Музейная педагогика как инновационная технология активного обучения в профессиональном образовании будущего учителя / З. У. Колокольникова, О. Б. Лобанова // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 46-56.
21. Короденко, М.  Реформування триватиме / М. Короденко // Освіта України. – 2016. – №15 лют. (№6). – С. 4. – [Оновлення змісту і стандартів освіти].
22. Купрієнко, Д.  Методичні основи концептуального проектування системи підготовки кадрів у сфері інтегрованого управління кордонами / Д. Купрієнко, Я. Варга, В. Соляр // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 65-78.
23. Луценко, Л.  Доцільність використання танцювальних видів спорту в процесі фізичного виховання студентів / Л. Луценко, І. Бондаренко // Теорія і методика фізичного виховання. – 2015. – №4. – С. 44-48.
24. Лященко, Л.  Аналіз шляхів і засобів успішних мовних змін в Україні / Л. Лященко // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 22-31.
25. Малихіна, К.  Алгоритмізація професійного навчання у ВНЗ: соціальний вимір / К. Малихіна // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 57-66.
26. Мельниченко О. П. Самостійна робота студентів вищих навчальних закладів як різновид їх навчальної діяльності / О. П. Мельниченко // Науковий вісник Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій ім. Ґжицького. - 2011. - Т. 13, № 4(2). - С. 296-299. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvlnu_2011_13_4(2)__63
27. Озерова, Т.В.  К вопросу о подготовке будущих инженерных кадров в вузе к использованию систем автоматизированного проектирования / Т. В. Озерова // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 115-119.
28. Окландер, М.  Централізація і концентрація - ключовий напрям удосконалення маркетингової освіти в Україні / М. Окландер // Економіст. – 2015. – №12. – С. 5-8.
29. Осташевський, С.  Експертне оцінювання ефективності службової діяльності випускника вищого військового навчального закладу як інструмент оцінки якості освіти / С. Осташевський, А. Башинський // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 37-43.
30. Прошкін Т. В. Діагностика інтеграції науково-дослідної та навчальної роботи в університеті / Т. В. Прошкін // Освітологічний дискурс. - 2015. - № 1. - С. 192-203. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2015_1_20
31. Рабійчук, Л.  Структура та зміст комунікативно-дискурсивної культури майбутнього офіцера-прикордонника / Л. Рабійчук, О. Бабіч // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 26-36.
32. Седіх, И.Ю.  Проблемы оценки качества образования / И. Ю. Седіх // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 69-79.
33. Снігир Л. П. Конкурентоспроможність вищих навчальних закладів як механізм забезпечення економічної безпеки освіти / Л. П. Снігир // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький, 2015. – № 4, т. 2. – С. 157–162.
34. Сусь Б. А. Самостійна розумова діяльність як найважливіша умова самостійної навчальної роботи студентів / Б. А. Сусь, А. І. Міночкін // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. - 2014. - Вип. 20. - С. 301-303. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2014_20_103
35. Тимофеева, М.С.  Преемственность федеральных государственных образовательных стандартов в сфере высшего образования / М. С. Тимофеева, Л. М. Кирсанова // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 5-16.
36. Університети обмежують права студентів? // Урядовий кур’єр. – К., 2016. – 12 січ. (№ 5). – С. 5.
Молодь здебільшого не знає, що може обирати частину дисциплін і вимагати викладання українською.
37. Федоренко В. Г. Трансформація економічної освіти в Україні / В. Г. Федоренко // Економіка та держава. – К., 2015. – № 10. – С. 6–7.
38. Холодний Г. О. Особливості та перспективи безперервної освіти в системі кадрового забезпечення маркетингової діяльності підприємств / Г. О. Холодний // Проблеми економіки. – Х., 2015. – № 2. – С. 194–200.
39. Чирчик, С.  Дизайн-проектування в системі професійної підготовки майбутнього дизайнера середовища / С. Чирчик // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 32-40.
40. Чучка, І.М.  Маркетингові засади підготовки фахівців на ринку праці / І. М. Чучка, О. В. Гаврилець // Актуальні проблеми економіки. – 2015. – №11. – С. 296-304.
41. Штомпель Г. О. Постдипломна діяльність у стратегії поступу країни / Г. О. Штомпель // Педагогіка і психологія. – К., 2015. – № 4 (89). – С. 61–69.
42. Штомпель, Г.О.  Постдипломна діяльність у стратегії поступу країни / Г. О. Штомпель // Педагогіка і психологія. – 2015. – №4. – С. 67-69.
43. Экспериментальное изучение интерференции звука на плоском зеркале с помощью компьютерного сканирования / О. Е. Данилов // Инновации в образовании. – 2016. – №1. – С. 106-115. – [Информационные технологии в образовании].
  ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА
1. Морозов Д. С. Модель спільної розробки курсів у платформах дистанційного освіти / Д. С. Морозов, В. Є. Зайцев // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2015. - Т. 45, вип. 1. - С. 42-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2015_45_1_7
2. Борисенко К. Б. Географічна освіта в Україні: виклики дистанційного навчання / К. Б. Борисенко, Н. Л. Кравчук // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. - 2015. - Вип. 22. - С. 21-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pbgo_2015_22_8
3. Бухун Ю. В. Дистанційне зондування землі з космосу в інвестиційному вимірі / Ю. В. Бухун. // Економіка. Управління. Інновації. - 2015. - № 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2015_2_7
4. Качуровська О. Б. Дистанційна освіта як засіб формування інформаційної компетентності учителя-логопеда / О. Б. Качуровська, М. В. Соколовська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2013. - Вип. 23. - С. 98-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2013_23_30
  ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
1. Блажук О. А. Інформатизація освіти – одна з вимог сучасності / О. А. Блажук. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2015. - Вип. 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2015_2_5
2. Ганаба, С.  Мережеві технології як складова якісної освіти / С. Ганаба // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 44-52.
3. Дем'янюк, К.  Формування технічної уяви у курсантів-прикордонників із застосуванням системи автоматизованого проектування SolidWorks/ К. Дем'янюк, К. Шевчук // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 79-88.
4. Катеренчук, І.  Інформаційні телекомунікаційні системи як об'єкт системних досліджень в інтересах охорони державного кордону / І. Катеренчук // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 53-58.
5. Організаційне засідання Наукової ради НАПН України з інформатизації освіти і науки // Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2015. - № 2. - С. 4.22
6. П’ятак М. М. Можливості соціальних сервісів Google у контексті інформатизації освіти / М. М. П’ятак // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. - 2012. - Вип. 32. - С. 39-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2012_32_10
7. Рацул О. А. Організація процесу системного розвитку інформаційної культури майбутніх соціальних педагогів в аспекті інформатизації освіти / О. А. Рацул // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2014. - Вип. 38. - С. 279-285. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2014_38_40
  ВИХОВНА РОБОТА
1. Андреєва М. О. Виховна робота у ВНЗ з розвитку соціальної компетентності студентів із особливими потребами / М. О. Андреєва // Наукові записки кафедри педагогіки. - 2015. - Вип. 38. - С. 7-14 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2015_38_3
2. Андрушко, О.  Сучасні завдання правового виховання майбутніх офіцерів-прикордонників / О. Андрушко, Н. Логінова // Вища школа. – 2016. – №1. – С. 16-25.
3. Короденко, М.  Модернізація системи фізичного виховання у ВНЗ / М. Короденко // Фізичне виховання в школі. – 2015. – №6. – С. 5-7.
4. Проценко О. В. Професійна складова виховної роботи у ВНЗ як засіб мотивування позааудиторної діяльності студентів / О. В. Проценко // Наукові записки кафедри педагогіки. - 2014. - Вип. 34. - С. 192-198. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2015_34_26
  НАУКОВА РОБОТА
1. Возняк, О.  Порівняльний аналіз формальної та неформальної освіти в контексті євроінтеграції освітнього простору / О. Возняк // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 41-47.
2. Гонтарева, І.  Підготовка наукового видання ВНЗ до входження у міжнародну наукометричну базу / І. Гонтарева // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 88-97.
Гогунський, В.  SCOPUS: пошук публікацій університету / В. Гогунський, О. Колесніков // Вища школа. – 2016. – №2. – С. 100-101.
3. Грудініна, Н.Д.  Список використаних джерел як важлива складова наукової публікації / Н. Д. Грудініна // Педагогіка і психологія. – 2015. – №4. – С. 85-87.
4. Дегтярьова, І.  Молоді вчені - за якісні трансформації у сфері науки та вищої освіти / І. Дегтярьова // Світ. – 2016. – №3-4. – С. 2.
5. Одотюк І. Чому в нас не прискорюється інноваційний розвиток? / І. Одотюк // Урядовий кур’єр. – К., 2016. – 20 січ. (№ 11). – С. 4.
6. Романюк Т. Академік Кришталь про мозок і те, чому вчені світового рівня тікають з України / Т. Романюк // Віче. – К., 2015. – № 19/20. – С. 23.
7. Соловьов В. Антитеза науки і влади / В. Соловьов // Дзеркало тижня. – К., 2016. – 23–29 січ. (№ 2). – С. 12.
8. Стріха, М.  Яке фінансування потрібне науці / М. Стріха // Урядовий кур'єр. – 2016. – №5 лютого (№23). – С. 6-7.
9. Хом'як, І.  Про ентузіазм, равликів і ефетктивність університетської науки / І. Хом'як // Освіта України. – 2016. – №25 січ. (№3). – С. 11.
  МІЖНАРОДНА ІНТЕГРАЦІЯ В ГАЛУЗІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
1. Почтовюк А. Б. Вища освіта України: європейська інтеграція / А. Б. Почтовюк, Л. В. Сухомлин // Економічний форум. - 2015. - № 2. - С. 98-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2015_2_17
2. Кириченко К. І. Проблеми інтеграції національної системи освіти до європейського освітнього простору / К. І. Кириченко // Аспекти публічного управління. - 2015. - № 11-12. - С. 104-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aplup_2015_11-12_15
3. Помінова І. І. Інституційна трансформація вищої освіти як траєкторія ефективної інтеграції в сучасну світову економіку / І. І. Помінова // Бізнес Інформ. - 2015. - № 1. - С. 34-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2015_1_6
4. Терентьєва Н. О. Інтеграція університетської освіти та економіки в умовах другої академічної революції (загальний огляд) / Н. О. Терентьєва // Педагогічний альманах. - 2014. - Вип. 24. - С. 300-306. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2014_24_51
  ВИЩА ОСВІТА ЗА КОРДОНОМ
1. Бахарева Т. Денег, которые выплачивают в Швеции студенту, приехавшему из восточной Европы, хватает на учебу, жилье, еду, транспортные расходы и даже путешествия / Т. Бахарева // Факты и комментарии. – К., 2016. – 15 янв. (№ 6). – С. 18.
2. Біла, І.  Досвід становлення талантів в Японі / І. Біла // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2015. – №11. – С. 59-62.
3. Ільницький, Д.О.    Американська модель забезпечення якості в економіці знань: освітній вимір [Текст] / Д. О. Ільницький // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2015. – №4,Т.1. – С. 149-161
4. Мате, Л.(.L.  Організація та фінансування наукових досліджень у Швеції / Л. (. Мате // Вісник НАН України. – 2016. – №1. – С. 69-78.

Останні зміни 10.03.2016 Наші координати: м.Хмельницький
вул. Кам'янецька 110/1
тел.: 77-30-38;
e-mail