Наукова бібліотека Хмельницького національного університету


ІНФОРМАЦІЙНИЙ СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ВЕРЕСЕНЬ 2017 р.

  ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
1. Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг : Закон України від 23 травня 2017 р. № 2053-VIII // Офіційний вісник України. – 2017. – № 56. – С. 7–8.
2. Про внесення змін до Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24 травня 2016 року № 560 : наказ Міністерства освіти і науки України від 30 червня 2017 р. № 947 // Офіційний вісник України. – Київ, 2017. – № 64. – С. 91–92.
3. Про освіту: Закон України [Текст] // Голос України. – 2017. –  27 верес.(№178). – С. 10-14.
4. Загорський, B.C.    Освіта як визначальний фактор забезпечення сталого розвитку національної економіки [Текст] / B. C. Загорський // Регіональна економіка. – 2017. – №2. – С. 23-31.
5. Захарова, О.    Тимчасово переміщені ВНЗ: основні проблеми та першочергові напрями їх розв'язання [Текст] / О. Захарова, Ж. Гончарова // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 13-22.
6. Кузьмін, О.Є.    Чинники забезпечення якості державного управління освітянською діяльністю ВНЗ [Текст] / О. Є. Кузьмін, М. Я. Яструбський // Регіональна економіка. – 2017. – №2. – С. 31-39.
7. Лущак В. Чи можна довіряти загальноукраїнським рейтингам ВНЗ / В. Лущак // Дзеркало тижня. – 2017. – 9–15 верес. (№ 33). – С. 12.
8. Ляшенко, О.І.    На шляху до Нової української школи: концептуальні засади і виклики [Текст] / О. І. Ляшенко, Ю. І. Мальований // Педагогіка і психологія. – 2017. – №3. – С. 5-13.
9. Моісеєва, Т.    Вітер змін [Текст] / Т. Моісеєва // Урядовий кур'єр. – 2017. –  13 верес. (№170). – С. 5. – [Про новий Закон "Про освіту"].
10. Підгорний, А.З.    До питання про оптимізацію мережі вищих навчальних закладів в Україні [Текст] / А. З. Підгорний, Т. С. Корольова // Економіка України. – 2017. – №8. – С. 60-72.
11. Позиції наших вишів : КНУ імені Тараса Шевченка ввійшов до групи 801-1000 світового рейтингу університетів за версією журналу Times Higher Education // Освіта України. – 2017. – № 35. – 11 вересня. – С. 2.
12. Примаченко І. Тиха освітня революція : чому все більше українців отримують нові навички та фах на онлайн-курсах / І. Примаченко // День. – 2017. – № 157. – 7 вересня. – С. 11.
13. Суржик, Л.    Монстра не стало. Хай живе МОНстр! [Текст] : [новий Закон "Про освіту" припиняє повноваження членів Національного агенства із забезпечення якості вищої освіти] / Л. Суржик // Дзеркало тижня. – 2017. –  23-29 верес. (№35). – С. 13.
14. Токарський, Т.Б.    Освітня складова у соціально-економічній моделі України [Текст] / Т. Б. Токарський // Економіка @ держава. – 2017. – №7. – С. 28-31.
15. Умови надання грошової допомоги випускникам педагогічних ВНЗ // Освіта України. – 2017. – 4 верес. (№ 34). – С. 6.
16. Уряд затвердив обсяги державного замовлення на підготовку кадрів // Світ. – 2017. – Серп. (№ 31/32). – С. 1.
17. Хачатрян, К.    "Щоб критично мислити, потрібно мати ціннісну платформу" [Текст] : [Лілія Гриневич - про те, як і для чого змінюється українська освіта] / К. Хачатрян, О. Скільська // День (п'ятниця). – 2017. –  21-22 лип. (№125-126). – С. 14-15.
18. Шулкін, Д.    Мовна стаття. Лікнеп [Текст] / Д. Шулкін // Освіта України. – 2017. –  25 верес. (№37). – С. 5.
19. Шулкін, Д.    Мовна стаття. Лікнеп [Текст] / Д. Шулкін // Освіта України. – 2017. –  25 верес. (№37). – С. 5.
20. Якщо випускники не вміють розмовляти державною мовою, це обмежує їхній доступ до вишів : новий закон України про освіту викликав неоднозначну реакцію з боку Румунії і Угорщини // Голос України. – 2017. – № 166. – 9 вересня. – С. 8.
  ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ
1. Берегова Г. Д. Значущість філософії освіти в історичному контексті / Г. Д. Берегова // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. - 2016. - Вип. 65. - С. 251-262. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2016_65_26
2. Богданова Н. Г. Модель "креативної соціальної філософії освіти" у працях П. Фрейре / Н. Г. Богданова // Гілея: науковий вісник. - 2016. - Вип. 114. - С. 154-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2016_114_41
3. Бойченко Н. Ціннісні засади визначення контрфактичного статусу етичних норм університетських спільнот / Н. Бойченко // Вісник Львівського університету. Філософські науки / Львів. нац. ун-т імені Івана Франка. – Львів, 2016. – Вип. 18. – С. 37–45.
4. Гончарова, О.    Природа педагогічного таланту в аспекті постнекласики та мислення у складності [Текст] / О. Гончарова // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 64-73.
5. Жигилевич О. Ю. Потенціал філософії освіти як методології концептуалізації бізнес–освіти / О. Ю. Жигилевич // Гілея: науковий вісник. - 2017. - Вип. 116(1). - С. 247-252. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2017_116%281%29__62
6. Капустін, С.    Поняття світогляду в сучасному філософсько-педагогічному дискурсі [Текст] / С. Капустін // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 43-49.
7. Книш, І.    Класична освітня парадигма: суб'єкт-суб'єктні відносини [Текст] / І. Книш // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 35-42.
  НАВЧАЛЬНА РОБОТА
1. 82 найкрутіші інструменти освітніх технологій 2017 року, на думку експертів у галузі освіти [Текст] // Педагогічна майстерня. – 2017. – №9. – С. 25-27.
2. Богданова, В.Я.    Формування математичної компетентності під час вивчення хімії [Текст] / В. Я. Богданова, Н. А. Дядченко // Педагогічна майстерня. – 2017. – №9. – С. 11-16.
3. Гафіяк, А.М.    Використання систем комп'ютерної алгебри для забезпечення якості підготовки фахівців економічного профілю [Текст] / А. М. Гафіяк, С. В. Кропивницький // Економічні наукиНауковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. – 2016. – №4. – С. 194-200.
4. Горбунова, Л.    Теорія трансформативного навчання дорослих: еволюція концептів і методологій методологій [Текст] / Л. Горбунова // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 23-33.
5. Єфімова, О.    На допомогу закладам освіти: особливості оснащення інформаційно-довідкових куточків з питань цивільного захисту [Текст] / О. Єфімова // Безпека життєдіяльності. – 2017. – №8. – С. 37-38.
6. Замелєва, Л.Г.    Дидактичні засади активації діяльності студентів при вивченні дисципліни "Безпека життєдіяльності" [Текст] / Л. Г. Замелєва // Безпека життєдіяльності. – 2017. – №8. – С. 40.
7. Коваленко, В.    Розумні технології у сфері вищої фахової освіти: теоретико-методологічні та методико-технологічні основи [Текст] / В. Коваленко // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 57-63.
8. Коренчук, О.С.    Використання методів андрагогіки в навчальному процесі з функціонального навчання у сфері цивільного захисту [Текст] / О. С. Коренчук // Безпека життєдіяльності. – 2017. – №8. – С. 32-36.
9. Нестерова, М.    Практичні аспекти застосування когнітивних технологій в освіті [Текст] / М. Нестерова // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 84-85.
10. Отич, Д.Д.    Результати дослідження командних ролей студентів-психологів [Текст] / Д. Д. Отич // Педагогіка і психологія. – 2017. – №3. – С. 70-74.
11. Піскова, Ж.    Методичні новації вивчення організації і методики податкового контролю доходів фізичних осіб для запровадження у навчальний процес [Текст] / Ж. Піскова // Бухгалтерський облік і аудит. – 2017. – №4. – С. 41-48.
12. Подготовка профессионально компетентного специалиста в строительной отрасли [Текст] // Архитектура и строительство. – 2017. – №3. – С. 22-23.
13. Тимків, Н.М.    Інженерна педагогіка як теоретична основа підготовки фахівців для нафтогазової галузі [Текст] / Н. М. Тимків // Педагогіка і психологія. – 2017. – №3. – С. 51-61.
14. Тищенко, Н.    Розвиток пізнавальних здібностей [Текст] / Н. Тищенко, Н. Кухмай // Психолог. – 2017. – №17-18. – С. 4-14.
15. Чумак, Л.В.    Деякі методологічні підходи до розвитку професійної майстерності вчителя зарубіжної літератури в системі післядипломної освіти [Текст] / Л. В. Чумак // Педагогіка і психологія. – 2017. – №3. – С. 60-69.
16. Яковець, Н.    Дисципліни "Безпека життєдіяльності" та "Цивільний захист" актуальні завжди" [Текст] / Н. Яковець // Безпека життєдіяльності. – 2017. – №8. – С. 16.
  ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА
1. Науменко Л. Ю. Дистанційна освіта для професійного росту лікарів в питаннях медичної етики і психології хворих та людей з інвалідністю / Л. Ю. Науменко, І. Ф. Аршава, І. С. Борисова, В. М. Березовський, В. В. Лепський // Семейная медицина. - 2017. - № 1. - С. 158-160. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/simmed_2017_1_35
2. Опанасюк Ю. І. Дистанційне навчання як наслідок еволюції традиційної системи освіти / Ю. І. Опанасюк // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. - 2017. - Вип. 48(1). - С. 153-161. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2017_48%281%29__19
3. Скрипник Л. М. Переваги та недоліки дистанційної освіти в медицині / Л. М. Скрипник // Галицький лікарський вісник. - 2012. - Т. 19, число 4. - С. 122-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/glv_2012_19_4_49
  ВИХОВНА РОБОТА
1. Андреєва М. О. Виховна робота у ВНЗ з розвитку соціальної компетентності студентів із особливими потребами / М. О. Андреєва // Наукові записки кафедри педагогіки. - 2016. - Вип. 38. - С. 7-14 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2016_38_3
2. Андрущенко, В.    Освіта без насильства [Текст] / В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 7-13.
3. Дурманенко О. Виховна робота у ВНЗ як чинник формування особистості майбутнього фахівця / О. Дурманенко // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки. - 2016. - № 2. - С. 31-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnup_2016_2_7
4. Калько А. Д. Аналіз систем виховної роботи у Рівненському державному базовому медичному коледжі / А. Д. Калько, В. І. Якобчук // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. - 2016. - Вип. 2. - С. 81-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppog_2016_2_14
5. Силадій, І.    Основні фактори формування демократичних цінностей студентської молоді [Текст] / І. Силадій // Вища освіта України. – 2017. – №3. – С. 76-83. – [Гуманізація освіти та виховання].
  НАУКОВА РОБОТА
1. Про призначення іменних стипендій Верховної Ради України для найталановитіших молодих вчених // Голос України. – 2017. –2 верес. (№ 161). – С. 7.
2. Копанєва В. Становлення наукометрії як навчальної дисципліни / В. Копанєва // Вісник Книжкової палати. –2017. – № 6 (251). – С. 29- 31.
3. Толмачов А. Потужна база із синтезу ідей до сполук / А. Толмачов // Світ. –  2017. – Верес. (№ 33/34). – С. 3. [Науково-навчальний хіміко-біологічний центр КНУ імені Тараса Шевченка (Хімбіоцентр) створено у березні 2009 року шляхом реорганізації з Науково-виробничого хіміко-біологічного центру, який існував з 2002 року.Сьогодні це один із провідних наукових підрозділів університету Тараса Шевченка. Про його здобутки та можливості розповідає Андрій Толмачов,керівник центру, доктор хімічних наук, професор, лауреат Державної преміїУкраїни в галузі науки і техніки].
4. Поліщук О. П. Чинники мотивації наукової діяльності у студентів 4 року навчання НаУКМА / О. П. Поліщук, Д.Ю. Баталова // Наукові записки Національного університету "Києво-Могилянська академія". – Київ, 2016. – Т. 187 : Соціологічні науки. – C. 76–81.
5. Експертиза проектів // Освіта України. – 2017. – 18 верес. (№ 36). – С. 2. [На конкурс проектів наукових робіт молодих учених подали 362 проекти понад 100 вишів та наукових установ МОН України. Для фінансування проектів молодих науковців, які переможуть цього року, у держбюджет закладено 13,4 мільйона гривень. У майбутньому їх також планують до фінансувати].
6. Переваги програми [Горізонт–2020] // Освіта України. – 2017. – 11 верес. (№ 35). – С. 2. [Українські вчені мають багато можливостей отримувати кошти на свої проекти через європейські програми, насамперед ідеться про "Горизонт–2020". Про це розповіла начальник управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції МОН Анна Новосад в інтерв’ю інтернет-виданню].
  МІЖНАРОДНА ІНТЕГРАЦІЯ В ГАЛУЗІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС
1. Запрошення до Канади // Освіта України. – Київ, 2017. – 11 верес. (№ 35). – С. 2. [Українські студенти зможуть брати участь у дослідницькому стажуванні в Канаді у межах програми Mitacs Globalink Research Internship].
2. Про науку й освітню платформу // Освіта України. – 2017. – 28 серп. (№ 33). – С. 2. [2017 року заплановано проведення спільного українсько-ізраїльського Комітету з науково-технологічного співробітництва. Про це йшлося під час зустрічі міністра освіти і науки Лілії Гриневич із головою Спільної українсько-ізраїльської Комісії з питань торгівлі та економічного співробітництва, Міністром екології Держави Ізраїль, Міністром у справахЄрусалима паном Зеєвим Елькіним].
3. Україна – Китай: дружити вишами і вивчати мову // Освіта України. – 2017. – 4 верес. (№ 34). – С. 7
  ВИЩА ОСВІТА ЗА КОРДОНОМ
1. Vasylenko, O.V.    Development of communication skills of law enforcement officers: the USA experience [Текст] / O. V. Vasylenko // Педагогіка і психологія. – 2017. – №3. – C. 44-50.
2. Біліченко С. В. Маркетинг освітніх послуг на етапі тренування абітурієнтів: концепція вищої освіти Республіки Польща / С. В. Біліченко // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький, 2017. – № 5, т. 2. – С. 108–111.
3. Загірняк, Д.М.    Ознаки споживання послуг вищої освіти: закордонний досвід [Текст] / Д. М. Загірняк // Економічні науки.Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. – 2016. – №4. – С. 200-210.
4. Зубченко, О.    Застосування ІКТ-технології в освіті Великої Британії [Текст] / О. Зубченко // "Педагогіка" та "Психологія"Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2017. – №7-8. – С. 90-101.
5. Канівець О. М. Дистанційна освіта філологів-бакалаврів у Великій Британії / О. М. Канівець // Професійна освіта: методологія, теорія та технології . - 2016. - Вип. 4. - С. 58-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/profe_2016_4_7
6. Маріуд, О.І.    Поступ порівняльної освіти в США [Текст] / О. І. Маріуд // Педагогіка і психологія. – 2017. – №3. – С. 20-23.
7. Михайловская, Е.    Оксбридж: 800 лет революционного консерватизма [Текст] : [Оксфорд и Кембридж] / Е. Михайловская // БУРЛЕСК. – 2017. – №4. – С. 120-132.
8. Нелін Є. В. Дистанційна освіта Італії: проблеми, сучасність, перспективи розвитку / Є. В. Нелін // Український педагогічний журнал. - 2016. - № 2. - С. 36-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2016_2_7
9. Черба, В.М.    Причини освітніх міграцій українських студентів за кордон [Текст] / В. М. Черба, Г. Д. Тоболь, Д. В. Мушкатьорова // Інвестиції : практика та досвід. – 2017. – №12. – C. 68-72.

Останні зміни 1.11.2017 Наші координати: м.Хмельницький
вул. Кам'янецька 110/1
тел.: 77-30-38;
e-mail