|
ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
1. |
Деякі питання виплати стипендій у державних та комунальних навчальних закладах, наукових установах : постанова Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 918 / Україна. Кабінет Міністрів // Офіційний вісник України. – 2017. – № 100. – С. 43-45. |
2. |
Про визнання освітніх програм другого (магістерського) рівня вищої освіти такими, що акредитовані на підставі чинних сертифікатів про акредитацію спеціальностей : наказ Міністерства освіти і науки України від 30 жовтня 2017 р. № 1432 / Україна. Міністерство освіти і науки // Офіційний вісник України. – 2017. – № 98. – С. 182. |
3. |
Про внесення зміни до пункту 3 Положення про національний заклад (установу) України : указ Президента України від 2 грудня 2017 р. № 401/2017 / Україна. Президент // Офіційний вісник Президента України. – 2017. – № 27. – С. 26. |
4. |
Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань прийому на навчання до закладів вищої освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 13 жовтня 2017 р. № 1378 / Україна Міністерство освіти і науки // Офіційний вісник України. – 2017. – № 97. – С. 202-256. |
5. |
Про затвердження Типового положення про філію закладу освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 6 грудня 2017 р. № 1568 / Україна. Міністерство освіти і науки // Офіційний вісник України. – 2018. – № 10. – С. 110-112. |
6. |
Про призначення академічної стипендії Кабінету Міністрів України студентам закладів вищої освіти : розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2017 р. № 949-р / Україна. Кабінет Міністрів // Урядовий кур'єр. – 2017. – № 244. – 27 грудня. – С. 10. |
7. |
Про ратифікацію Фінансової угоди (Проект "Вища освіта України") між Україною та Європейським інвестиційним банком : Закон України від 8 листопада 2017 р. № 2186-VIII / Україна. Закони // Офіційний вісник України. – 2017. – № 98. – С. 12-53. |
8. |
Про утворення Державної служби якості освіти України : постанова Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. № 947 / Україна. Кабінет Міністрів // Офіційний вісник України. – 2017. – № 100. – С. 91. |
9. |
Андрущенко, В. Основні напрями оптимізації взаємодії практики і освіти в сучасному українському соціумі [Текст] / В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 5-12. |
10. |
Бобало, Ю. Основні засади функціонування системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в Національному університеті "Львівська політехніка" [Текст] / Ю. Бобало // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 12-28. |
11. |
Будугай, О. Педагогічні новації Миколи Корфа як фундатора земських шкіл та вчительських з'їздів в Україні у XIX ст [Текст] / О. Будугай // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 107-119. |
12. |
Верьовкін, В. Особливості реалізації освітньої політики щодо переміщених університетів України [Текст] / В. Верьовкін // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 35-41. |
13. |
Гавриленко, В. Роль ХДУ в об'єднанні зусиль і впровадженні європейських природоохоронних директив та ініціатив на Херсонщині (погляд зі сторони) : [Херсонський державний університет та об'єкти природно-заповідного фонду] / В. Гавриленко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 89-93. |
14. |
Джамалов, З.Р. Об одном подходе к оценке показателей зффективности организационной структуры высшего учебного заведення [Текст] / З. Р. Джамалов // Математичні машини і системи. – 2017. – №2. – С. 130-144. |
15. |
Каленюк, І.С. Економічні ризики розвитку вищої освіти в Україні [Текст] / І. С. Каленюк, О. В. Куклін // Економіка @ держава. – 2017. – №11. – C. 52-55. |
16. |
Ковалів, І. Від дитсадка до магістратури [Текст] : [підсумки 2017 року-освіта та наука] / І. Ковалів // Урядовий кур'єр. – 2018. – 4 січ. (№ 2). – С. 5. |
17. |
Коваль, Л. Інтегральні засади функціонування споживчої кооперації та кооперативної освіти: відповіді на виклики XXI ст [Текст] / Л. Коваль, В. Церклевич // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 7-25. |
18. |
Короденко М. Відчути енергію змін : на черговому засіданні колегії МОН України розглядалися питання, присвячені пріоритетним напрямам змін у вищій освіті, реформуванню фінансування і підготовці фахівців за дуальною формою / М. Короденко // Освіта України. – 2018. – № 5. – 5 лютого. – С. 8-9. |
19. |
Короденко М. Про реформи в системі атестації кадрів вищої кваліфікації / М. Короденко // Освіта України. – 2018. – № 6. – 12 лютого. – С. 6-7. |
20. |
Короденко, М. Відчути енергію змін: [механізм забезпечення якості і нові моделі підготовки фахівців]. / М. Короденко // Освіта України. – 2018. – 5 лютого (№5). – С. 8. |
21. |
Кремень, В. 25 років Національній академії педагогічних наук України: здобутки і перспективи [Текст] / В. Кремень // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 5-13. |
22. |
Матат Д. Дуальна освіта: досвід і перспективи / Д. Матат // Освіта України. – 2018. – № 7. – 19 лютого. – С. 5. |
23. |
Мельник, О. Де майбутнє місце педагогічних коледжів? [Текст] / О. Мельник // Освіта України. – 2018. – 29 січня (№4). – С. 11. |
24. |
Рейтинг вишів за результатами вступної кампанії [Текст] // Освіта України. – 2018. – 29 січня (№4). – С. 6. |
25. |
Сорока, В. Альма-матер Антона Макаренка [Текст] : [до 100-річчя Полтавського національного педагогічного університету імені Володимира Короленка] / В. Сорока // Освіта України. – 2018. – 22 січ. (№ 3). – С. 14-15. |
26. |
Співаковський, О. Про вузівських фахівців широкого профілю [Текст] / О. Співаковський // Голос України. – 2018. – 16 січ. (№ 9). – С. 4. |
27. |
Співаковський, О. Що принесли нам реформи? Про стан імплементації Закону України "Про вищу освіту" [Текст] / О. Співаковський // Голос України. – 2018. – 27 лют. (№39). – С. 4. |
28. |
Ткаленко, К. Проблемні питання колективного управління майновими правами суб'єктів ринку образотворчого мистецтва в Україні [Текст] / К. Ткаленко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 19-28. |
29. |
Усик, В.І. Корупція у вищій освіті як загроза академічній доброчесності [Текст] / В. І. Усик, Ю. В. Схулухія // Економіка @ держава. – 2017. – №11. – C. 65-67. |
30. |
Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут: від фундаментальних освітніх традицій до інновацій у фаховій підготовці [Текст] // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 51-56. |
31. |
Шевцов, А. Позбутися ролі контролера [Текст] : [реформи в системі атестації кадрів вищої кваліфікації] / А. Шевцов // Дзеркало тижня. – 2018. – 10-16 лют. (№5). – С. 12. |
32. |
Шевчук, О. Правові аспекти професійної орієнтації учасників АТО [Текст] / О. Шевчук, Н. Ментух // Актуальні проблеми правознавства. – 2017. – №3. – С. 96-99. |
33. |
Шулик, Д. Енергосервіс для вишів [Текст] / Д. Шулик // Освіта України. – 2018. – 26 лют. (№8). – С. 5. |
34. |
Яковлєв А. Як молодому фахівцеві одразу стати затребуваним : вітчизняні виші набувають досвіду взаємодії навчання і практики / А. Яковлєв // Урядовий кур'єр. – 2017. – № 245.– 28 грудня. – С. 5. |
|
ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ |
1. |
Берегова Г. Д. Взаємоперетин філософії освіти й виховання у теоретичній реконструкції форм і способів спілкування поколінь / Г. Д. Берегова // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 1. - С. 3-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2016_1_3 |
2. |
Богданова Н. Г. Модель "креативної соціальної філософії освіти" у працях П. Фрейре / Н. Г. Богданова // Гілея: науковий вісник. - 2016. - Вип. 114. - С. 154-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2016_114_41 |
3. |
Буяк Б. Б. Світоглядна складова розвитку студентства в контексті формування молодіжного середовища / Б. Б. Буяк // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2012. - № 1. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2012_1_2 |
4. |
Гусак К. О. Рецепція філософсько-педагогічних ідей С. Й. Гессена в сучасний освітній дискурс / К. О. Гусак // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 1. - С. 10-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2016_1_4 |
5. |
Жигилевич О. Ю. Потенціал філософії освіти як методології концептуалізації бізнес–освіти / О. Ю. Жигилевич // Гілея: науковий вісник. - 2017. - Вип. 116. - С. 247-252. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2017_116%281%29__62 |
6. |
Москаленко Ю. Філософія освіти в контексті глобалізаційних викликів сучасності / Ю. Москаленко // Гірська школа Українських Карпат. - 2016. - № 15. - С. 124-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gsuk_2016_15_33 |
7. |
Похресник, А. Комунікологія adversus комунікативістика у стратегії змін вищої освіти України [Текст] / А. Похресник // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 41-48. |
8. |
Рубанець, О. Когнітивні технології у вищій освіті : [філософія освіти xxi століття: пошук пріоритетів]/ О. Рубанець // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 28-35. |
|
НАВЧАЛЬНА РОБОТА |
1. |
Бермус, О. Онтологічні проблеми науково-педагогічного пізнання в сучасному світі [Текст] / О. Бермус // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 81-93. |
2. |
Брожник, О. Сутнісні характеристики професійно значущих особистісних якостей майбутнього учителя початкової школи [Текст] / О. Брожник // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 97-107. |
3. |
Возняк, О. Про доцільність впровадження дисципліни "Криміналістична хімія" для вишів системи МВС України [Текст] / О. Возняк // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 93-105. |
4. |
Вороніна, М. Обґрунтування педагогічних умов розвитку творчих здібностей майбутніх дизайнерів одягу [Текст] / М. Вороніна // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 51-60. |
5. |
Гнатуш, В. Де вихід із "темної кімнати", або Як допомогти інженерові адаптуватись на ринку [Текст] / В. Гнатуш // Дзеркало тижня. – 2018. – 17-23 лют. (№6). – С. 12. |
6. |
Зіньковський, Ю. Мотивація до навчання у професійній школі [Текст] / Ю. Зіньковський, Ю. Адаменко // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 25-38. |
7. |
Зуєва, Л. Теоретичний концепт моделей психолого-педагогічної підготовки професійних суддів у системі суддівської освіти [Текст] / Л. Зуєва // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 51-60. |
8. |
Коваль, Л. Теоретико-методологічні аспекти впровадження ідеї продуктивного навчання: від загальноосвітньої до вищої школи [Текст] / Л. Коваль, В. Церклевич // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 21-37. |
9. |
Кугай, Н. Застосування методів інтерактивного навчання для формування методологічних знань і вмінь майбутніх учителів математики [Текст] / Н. Кугай // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 46-55. |
10. |
Кугай, Н. Формування методологічних знань і вмінь майбутніх учителів математики у процесі навчання дисципліни "Методи оптимізації" [Текст] / Н. Кугай, М. Калініченко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 55-72. |
11. |
Курок, О. Нова українська школа і підготовка вчителя у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка [Текст] / О. Курок, Г. Кузнецова // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 74-89. |
12. |
Лазаренко, О. Майстерність педагога. Інноваційна компетентність професійної діяльності. [Текст] / О. Лазаренко // Психолог. – 2018. – №1-2. – С.10-16. |
13. |
Луговий, В.І. Закон базисної організації компетентностей : [інновації у вищої освіті]./ В. І. Луговий, О. М. Слюсаренко, Ж. В. Таланов // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 14-29. |
14. |
Мегем, Є. Проектно-технологічна підготовка майбутніх учителів трудового навчання в особистісно-орієнтованому освітньому процесі [Текст] / Є. Мегем, О. Дещенко // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 37-46. |
15. |
Подлєсний, С. Реформування технічної освіти України на основі застосування міжнародних стандартів ЕАFSG та СDIO [Текст] / С. Подлєсний, О. Тарасов, О. Періг // Вища школа. – 2017. – №10. – C. 7-23. |
16. |
Прадій, Т. Методичні засади викладання історії біохімії як фундаментальної основи медико-біологічної науки [Текст] / Т. Прадій, І. Крамаренко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 72-82. |
17. |
Про дуальне навчання : щоб повноцінно впровадити дуальне навчання в Україні, треба серйозно змінити законодавство – відповідні новації МОН готуватиме впродовж 2018 року // Освіта України. – 2018. – № 5. – 5 лютого. – С. 4. |
18. |
Рибалка, В. Гуманістична психологія і педагогіка Миколи Яновича Грот [Текст] / В. Рибалка // Психолог. – 2018. – №3-4. – С.8-11. |
19. |
Салюк, В. Проблема готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку у світлі сучасної української освіти [Текст] / В. САюк, І. Германчук // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 89-97. |
20. |
Спільні справи єднають серця:відродження українських традицій у найстарішому педагогічному виші : [Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка].// Вища школа. – 2017. – №11. – С. 55-58. |
|
ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ |
1. |
Деордіца, Т. Візуальна грамотність як протидія "слайдовому мотлоху" :[сучасні освітні технології] / Т. Деордіца // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 11-21. |
2. |
Осецький, В.Л. Роль масових відкритих онлайн-курсів у сучасному "освітньому ландшафті" [Текст] / В. Л. Осецький, І. Л. Татомир // Економіка України. – 2017. – №12. – C. 86-98. |
3. |
Ковалюк, Т. Освітні стандарти для ІТ-галузі та їхній зв'язок із професійними стандартами [Текст] / Т. Ковалюк, О. Чайковська // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 38-51. |
4. |
Дараган, Т. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у викладацькій діяльності [Текст] / Т. Дараган, Н. Тимошенко, О. Власюк // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 65-70. |
5. |
Матвієнко, О. Гуманістична концепція ІТ-освіти як засіб формування соціального виміру діяльності майбутнього фахівця [Текст] / О. Матвієнко, М. Цивін // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 56-65. |
|
ВИХОВНА РОБОТА |
|
Бех, І.Д. Особливості становлення особистості підлітка в умовах соціальних реалій [Текст] / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 37-41. |
|
Кириченко, В.І. Патріотизм як ціннісно-смислове підґрунтя просоціальної поведінки підлітків [Текст] / В. І. Кириченко // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 42-48. |
|
Петрюк, С. До питання здорового способу життя [Текст] / С. Петрюк // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 82-92. |
|
Саух, П.Ю. Соціокультурні тенденції в сучасному молодіжному середовищі: цивілізаційний вимір [Текст] / П. Ю. Саух // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 30-36. |
|
НАУКОВА РОБОТА |
1. |
Грудинін, Б. Особливості проведення всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в системі МАН України [Текст] / Б. Грудинін // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 67-82. |
2. |
Загірняк, М. Уніфікація та детермінація вимог до підготовки PhD-дисертацій: недоцільне ускладнення чи необхідна умова? [Текст] / М. Загірняк, А. Некрасов, В. Бахарев // Вища школа. – 2018. – №1. – C. 7. |
3. |
Короденко, М. Університетська наука: якість, змагальність і чесність [Текст] / М. Короденко // Освіта України. – 2018. – 22 січ. (№ 3). – С. 6. |
4. |
Кращенко, Ю. Конкурс наукових проектів молодих учених Міністерства освіти і науки України: генеза та підсумки [Текст] / Ю. Кращенко, Р. Жебрук, І. Дегтярьова // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 28-44. |
5. |
Ніколаєв, Є. Куди прямує система атестації наукових кадрів? [Текст] / Є. Ніколаєв // Дзеркало тижня. – 2018. – 17-23 лют. (№6). – С. 13. |
6. |
Хазан, Я. Учені ступені без спецрад [Текст] : [як поліпшити якість дисертацій, що захищаються] / Я. Хазан // Дзеркало тижня. – 2018. – 20-26 січ. (№2). – С. 12. |
|
МІЖНАРОДНА ІНТЕГРАЦІЯ В ГАЛУЗІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС |
1. |
Дегтярьова, І. Міжнародний досвід адаптації студентів-переселенців [Текст] / І. Дегтярьова, Ю. Кращенко // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 23-39. |
2. |
Корсак, О. Досягнення і проблеми тренду міжнародних тестувань якості освіти [Текст] / О. Корсак // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 78-84. |
3. |
Локшина, О.І. Тенденції і явища у молодіжному середовищі: європейський вимір [Текст] / О. І. Локшина // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 63-69. |
4. |
Петрочко, Ж.Д. Зовнішня міграція української молоді: сучасні тенденції [Текст] / Ж. Д. Петрочко // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 49-55. |
5. |
Сергієнко, Т. Науково-теоретичні засади формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів [Текст] / Т. Сергієнко // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 61-68. |
6. |
Степаненко, І. Навчання іноземних студентів в Україні: стан проблеми, перспективи [Текст] / І. Степаненко, М. Дебич // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 48-56. |
|
ВИЩА ОСВІТА ЗА КОРДОНОМ |
1. |
Копанева Е. "Среди моих однокурсников - дочь Барака Обамы. Онатоже живет в нашем кампусе" : [киевлянин Георгий Солодко, рассказал о том, как прошел его первьій семестр в Гарварде] / Е. Копанева // Факти и комментарии. - 2018. - 22-28 февр. (№ 8). - С. 21. |
2. |
Кравченко В. За півкроку до червоної риски. Угорщина підвищує
ставки у конфлікті з Україною : [щодо мовної статті Закону "Про освіту".] / В. Кравченко // Дзеркало тижня. - 2018. -24 лют.-2 берез. (№ 7). - С. 2. |
3. |
Курбатов, С. Роль студентства в сучасних системах забезпечення якості вищої освіти європейських країн [Текст] / С. Курбатов // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 74-78. |
4. |
Петраков, Я.В. Моделі фінансування вищої освіти в Європі та світі [Текст] / Я. В. Петраков // Фінанси України. – 2017. – №12. – C. 95-121. |