Наукова бібліотека Хмельницького національного університету


ІНФОРМАЦІЙНИЙ СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ
ЛЮТИЙ 2018 р.

  ЗАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
1. Деякі питання виплати стипендій у державних та комунальних навчальних закладах, наукових установах : постанова Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 918 / Україна. Кабінет Міністрів // Офіційний вісник України. – 2017. – № 100. – С. 43-45.
2. Про визнання освітніх програм другого (магістерського) рівня вищої освіти такими, що акредитовані на підставі чинних сертифікатів про акредитацію спеціальностей : наказ Міністерства освіти і науки України від 30 жовтня 2017 р. № 1432 / Україна. Міністерство освіти і науки // Офіційний вісник України. – 2017. – № 98. – С. 182.
3. Про внесення зміни до пункту 3 Положення про національний заклад (установу) України : указ Президента України від 2 грудня 2017 р. № 401/2017 / Україна. Президент // Офіційний вісник Президента України. – 2017. – № 27. – С. 26.
4. Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань прийому на навчання до закладів вищої освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 13 жовтня 2017 р. № 1378 / Україна Міністерство освіти і науки // Офіційний вісник України. – 2017. – № 97. – С. 202-256.
5. Про затвердження Типового положення про філію закладу освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 6 грудня 2017 р. № 1568 / Україна. Міністерство освіти і науки // Офіційний вісник України. – 2018. – № 10. – С. 110-112.
6. Про призначення академічної стипендії Кабінету Міністрів України студентам закладів вищої освіти : розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2017 р. № 949-р / Україна. Кабінет Міністрів // Урядовий кур'єр. – 2017. – № 244. – 27 грудня. – С. 10.
7. Про ратифікацію Фінансової угоди (Проект "Вища освіта України") між Україною та Європейським інвестиційним банком : Закон України від 8 листопада 2017 р. № 2186-VIII / Україна. Закони // Офіційний вісник України. – 2017. – № 98. – С. 12-53.
8. Про утворення Державної служби якості освіти України : постанова Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. № 947 / Україна. Кабінет Міністрів // Офіційний вісник України. – 2017. – № 100. – С. 91.
9. Андрущенко, В.    Основні напрями оптимізації взаємодії практики і освіти в сучасному українському соціумі [Текст] / В. Андрущенко // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 5-12.
10. Бобало, Ю.    Основні засади функціонування системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в Національному університеті "Львівська політехніка" [Текст] / Ю. Бобало // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 12-28.
11. Будугай, О.    Педагогічні новації Миколи Корфа як фундатора земських шкіл та вчительських з'їздів в Україні у XIX ст [Текст] / О. Будугай // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 107-119.
12. Верьовкін, В.    Особливості реалізації освітньої політики щодо переміщених університетів України [Текст] / В. Верьовкін // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 35-41.
13. Гавриленко, В.    Роль ХДУ в об'єднанні зусиль і впровадженні європейських природоохоронних директив та ініціатив на Херсонщині (погляд зі сторони) :  [Херсонський державний університет та об'єкти природно-заповідного фонду] / В. Гавриленко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 89-93.
14. Джамалов, З.Р.    Об одном подходе к оценке показателей зффективности организационной структуры высшего учебного заведення [Текст] / З. Р. Джамалов // Математичні машини і системи. – 2017. – №2. – С. 130-144.
15. Каленюк, І.С.    Економічні ризики розвитку вищої освіти в Україні [Текст] / І. С. Каленюк, О. В. Куклін // Економіка @ держава. – 2017. – №11. – C. 52-55.
16. Ковалів, І.    Від дитсадка до магістратури [Текст] : [підсумки 2017 року-освіта та наука] / І. Ковалів // Урядовий кур'єр. – 2018. –  4 січ. (№ 2). – С. 5.
17. Коваль, Л.    Інтегральні засади функціонування споживчої кооперації та кооперативної освіти: відповіді на виклики XXI ст [Текст] / Л. Коваль, В. Церклевич // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 7-25.
18. Короденко М. Відчути енергію змін : на черговому засіданні колегії МОН України розглядалися питання, присвячені пріоритетним напрямам змін у вищій освіті, реформуванню фінансування і підготовці фахівців за дуальною формою / М. Короденко // Освіта України. – 2018. – № 5. – 5 лютого. – С. 8-9.
19. Короденко М. Про реформи в системі атестації кадрів вищої кваліфікації / М. Короденко // Освіта України. – 2018. – № 6. – 12 лютого. – С. 6-7.
20. Короденко, М.    Відчути енергію змін: [механізм забезпечення якості і нові моделі підготовки фахівців]. / М. Короденко // Освіта України. – 2018. –  5 лютого (№5). – С. 8.
21. Кремень, В.    25 років Національній академії педагогічних наук України: здобутки і перспективи [Текст] / В. Кремень // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 5-13.
22. Матат Д. Дуальна освіта: досвід і перспективи / Д. Матат // Освіта України. – 2018. – № 7. – 19 лютого. – С. 5.
23. Мельник, О.    Де майбутнє місце педагогічних коледжів? [Текст] / О. Мельник // Освіта України. – 2018. –  29 січня (№4). – С. 11.
24. Рейтинг вишів за результатами вступної кампанії [Текст] // Освіта України. – 2018. –  29 січня (№4). – С. 6.
25. Сорока, В.    Альма-матер Антона Макаренка [Текст] : [до 100-річчя Полтавського національного педагогічного університету імені Володимира Короленка] / В. Сорока // Освіта України. – 2018. –  22 січ. (№ 3). – С. 14-15.
26. Співаковський, О.    Про вузівських фахівців широкого профілю [Текст] / О. Співаковський // Голос України. – 2018. –  16 січ. (№ 9). – С. 4.
27. Співаковський, О.    Що принесли нам реформи? Про стан імплементації Закону України "Про вищу освіту" [Текст] / О. Співаковський // Голос України. – 2018. –  27 лют. (№39). – С. 4.
28. Ткаленко, К.    Проблемні питання колективного управління майновими правами суб'єктів ринку образотворчого мистецтва в Україні [Текст] / К. Ткаленко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 19-28.
29. Усик, В.І.    Корупція у вищій освіті як загроза академічній доброчесності [Текст] / В. І. Усик, Ю. В. Схулухія // Економіка @ держава. – 2017. – №11. – C. 65-67.
30. Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут: від фундаментальних освітніх традицій до інновацій у фаховій підготовці [Текст] // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 51-56.
31. Шевцов, А.    Позбутися ролі контролера [Текст] : [реформи в системі атестації кадрів вищої кваліфікації] / А. Шевцов // Дзеркало тижня. – 2018. –  10-16 лют. (№5). – С. 12.
32. Шевчук, О.    Правові аспекти професійної орієнтації учасників АТО [Текст] / О. Шевчук, Н. Ментух // Актуальні проблеми правознавства. – 2017. – №3. – С. 96-99.
33. Шулик, Д.    Енергосервіс для вишів [Текст] / Д. Шулик // Освіта України. – 2018. –  26 лют. (№8). – С. 5.
34. Яковлєв А. Як молодому фахівцеві одразу стати затребуваним : вітчизняні виші набувають досвіду взаємодії навчання і практики / А. Яковлєв // Урядовий кур'єр. – 2017. – № 245.– 28 грудня. – С. 5.
  ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ
1. Берегова Г. Д. Взаємоперетин філософії освіти й виховання у теоретичній реконструкції форм і способів спілкування поколінь / Г. Д. Берегова // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 1. - С. 3-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2016_1_3
2. Богданова Н. Г. Модель "креативної соціальної філософії освіти" у працях П. Фрейре / Н. Г. Богданова // Гілея: науковий вісник. - 2016. - Вип. 114. - С. 154-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2016_114_41
3. Буяк Б. Б. Світоглядна складова розвитку студентства в контексті формування молодіжного середовища / Б. Б. Буяк // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2012. - № 1. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2012_1_2
4. Гусак К. О. Рецепція філософсько-педагогічних ідей С. Й. Гессена в сучасний освітній дискурс / К. О. Гусак // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 1. - С. 10-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2016_1_4
5. Жигилевич О. Ю. Потенціал філософії освіти як методології концептуалізації бізнес–освіти / О. Ю. Жигилевич // Гілея: науковий вісник. - 2017. - Вип. 116. - С. 247-252. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2017_116%281%29__62
6. Москаленко Ю. Філософія освіти в контексті глобалізаційних викликів сучасності / Ю. Москаленко // Гірська школа Українських Карпат. - 2016. - № 15. - С. 124-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gsuk_2016_15_33
7. Похресник, А.    Комунікологія adversus комунікативістика у стратегії змін вищої освіти України [Текст] / А. Похресник // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 41-48.
8. Рубанець, О.    Когнітивні технології у вищій освіті  : [філософія освіти xxi століття: пошук пріоритетів]/ О. Рубанець // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 28-35.
  НАВЧАЛЬНА РОБОТА
1. Бермус, О.    Онтологічні проблеми науково-педагогічного пізнання в сучасному світі [Текст] / О. Бермус // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 81-93.
2. Брожник, О.    Сутнісні характеристики професійно значущих особистісних якостей майбутнього учителя початкової школи [Текст] / О. Брожник // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 97-107.
3. Возняк, О.    Про доцільність впровадження дисципліни "Криміналістична хімія" для вишів системи МВС України [Текст] / О. Возняк // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 93-105.
4. Вороніна, М.    Обґрунтування педагогічних умов розвитку творчих здібностей майбутніх дизайнерів одягу [Текст] / М. Вороніна // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 51-60.
5. Гнатуш, В.    Де вихід із "темної кімнати", або Як допомогти інженерові адаптуватись на ринку [Текст] / В. Гнатуш // Дзеркало тижня. – 2018. –  17-23 лют. (№6). – С. 12.
6. Зіньковський, Ю.    Мотивація до навчання у професійній школі [Текст] / Ю. Зіньковський, Ю. Адаменко // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 25-38.
7. Зуєва, Л.    Теоретичний концепт моделей психолого-педагогічної підготовки професійних суддів у системі суддівської освіти [Текст] / Л. Зуєва // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 51-60.
8. Коваль, Л.    Теоретико-методологічні аспекти впровадження ідеї продуктивного навчання: від загальноосвітньої до вищої школи [Текст] / Л. Коваль, В. Церклевич // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 21-37.
9. Кугай, Н.    Застосування методів інтерактивного навчання для формування методологічних знань і вмінь майбутніх учителів математики [Текст] / Н. Кугай // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 46-55.
10. Кугай, Н.    Формування методологічних знань і вмінь майбутніх учителів математики у процесі навчання дисципліни "Методи оптимізації" [Текст] / Н. Кугай, М. Калініченко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 55-72.
11. Курок, О.    Нова українська школа і підготовка вчителя у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка [Текст] / О. Курок, Г. Кузнецова // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 74-89.
12. Лазаренко, О.    Майстерність педагога. Інноваційна компетентність професійної діяльності. [Текст] / О. Лазаренко // Психолог. – 2018. – №1-2. – С.10-16.
13. Луговий, В.І.    Закон базисної організації компетентностей : [інновації у вищої освіті]./ В. І. Луговий, О. М. Слюсаренко, Ж. В. Таланов // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 14-29.
14. Мегем, Є.    Проектно-технологічна підготовка майбутніх учителів трудового навчання в особистісно-орієнтованому освітньому процесі [Текст] / Є. Мегем, О. Дещенко // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 37-46.
15. Подлєсний, С.    Реформування технічної освіти України на основі застосування міжнародних стандартів ЕАFSG та СDIO [Текст] / С. Подлєсний, О. Тарасов, О. Періг // Вища школа. – 2017. – №10. – C. 7-23.
16. Прадій, Т.    Методичні засади викладання історії біохімії як фундаментальної основи медико-біологічної науки [Текст] / Т. Прадій, І. Крамаренко // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 72-82.
17. Про дуальне навчання : щоб повноцінно впровадити дуальне навчання в Україні, треба серйозно змінити законодавство – відповідні новації МОН готуватиме впродовж 2018 року // Освіта України. – 2018. – № 5. – 5 лютого. – С. 4.
18. Рибалка, В.    Гуманістична психологія і педагогіка Миколи Яновича Грот [Текст] / В. Рибалка // Психолог. – 2018. – №3-4. – С.8-11.
19. Салюк, В.    Проблема готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку у світлі сучасної української освіти [Текст] / В. САюк, І. Германчук // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 89-97.
20. Спільні справи єднають серця:відродження українських традицій у найстарішому педагогічному виші :  [Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженка].// Вища школа. – 2017. – №11. – С. 55-58.
  ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
1. Деордіца, Т.    Візуальна грамотність як протидія "слайдовому мотлоху" :[сучасні освітні технології] / Т. Деордіца // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 11-21.
2. Осецький, В.Л.    Роль масових відкритих онлайн-курсів у сучасному "освітньому ландшафті" [Текст] / В. Л. Осецький, І. Л. Татомир // Економіка України. – 2017. – №12. – C. 86-98.
3. Ковалюк, Т.    Освітні стандарти для ІТ-галузі та їхній зв'язок із професійними стандартами [Текст] / Т. Ковалюк, О. Чайковська // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 38-51.
4. Дараган, Т.    Використання інформаційно-комунікаційних технологій у викладацькій діяльності [Текст] / Т. Дараган, Н. Тимошенко, О. Власюк // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 65-70.
5. Матвієнко, О.    Гуманістична концепція ІТ-освіти як засіб формування соціального виміру діяльності майбутнього фахівця [Текст] / О. Матвієнко, М. Цивін // Вища школа. – 2017. – №12. – С. 56-65.
  ВИХОВНА РОБОТА
  Бех, І.Д.    Особливості становлення особистості підлітка в умовах соціальних реалій [Текст] / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 37-41.
  Кириченко, В.І.    Патріотизм як ціннісно-смислове підґрунтя просоціальної поведінки підлітків [Текст] / В. І. Кириченко // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 42-48.
  Петрюк, С.    До питання здорового способу життя [Текст] / С. Петрюк // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 82-92.
  Саух, П.Ю.    Соціокультурні тенденції в сучасному молодіжному середовищі: цивілізаційний вимір [Текст] / П. Ю. Саух // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 30-36.
  НАУКОВА РОБОТА
1. Грудинін, Б.    Особливості проведення всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт в системі МАН України [Текст] / Б. Грудинін // Вища школа. – 2017. – №11. – С. 67-82.
2. Загірняк, М.    Уніфікація та детермінація вимог до підготовки PhD-дисертацій: недоцільне ускладнення чи необхідна умова? [Текст] / М. Загірняк, А. Некрасов, В. Бахарев // Вища школа. – 2018. – №1. – C. 7.
3. Короденко, М.    Університетська наука: якість, змагальність і чесність [Текст] / М. Короденко // Освіта України. – 2018. –  22 січ. (№ 3). – С. 6.
4. Кращенко, Ю.    Конкурс наукових проектів молодих учених Міністерства освіти і науки України: генеза та підсумки [Текст] / Ю. Кращенко, Р. Жебрук, І. Дегтярьова // Вища школа. – 2018. – №1. – С. 28-44.
5. Ніколаєв, Є.    Куди прямує система атестації наукових кадрів? [Текст] / Є. Ніколаєв // Дзеркало тижня. – 2018. –  17-23 лют. (№6). – С. 13.
6. Хазан, Я.    Учені ступені без спецрад [Текст] : [як поліпшити якість дисертацій, що захищаються] / Я. Хазан // Дзеркало тижня. – 2018. –  20-26 січ. (№2). – С. 12.
  МІЖНАРОДНА ІНТЕГРАЦІЯ В ГАЛУЗІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС
1. Дегтярьова, І.    Міжнародний досвід адаптації студентів-переселенців [Текст] / І. Дегтярьова, Ю. Кращенко // Вища школа. – 2017. – №10. – С. 23-39.
2. Корсак, О.    Досягнення і проблеми тренду міжнародних тестувань якості освіти [Текст] / О. Корсак // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 78-84.
3. Локшина, О.І.    Тенденції і явища у молодіжному середовищі: європейський вимір [Текст] / О. І. Локшина // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 63-69.
4. Петрочко, Ж.Д.    Зовнішня міграція української молоді: сучасні тенденції [Текст] / Ж. Д. Петрочко // Педагогіка і психологія. – 2017. – №4. – С. 49-55.
5. Сергієнко, Т.    Науково-теоретичні засади формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів [Текст] / Т. Сергієнко // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 61-68.
6. Степаненко, І.    Навчання іноземних студентів в Україні: стан проблеми, перспективи [Текст] / І. Степаненко, М. Дебич // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 48-56.
  ВИЩА ОСВІТА ЗА КОРДОНОМ
1. Копанева Е. "Среди моих однокурсников - дочь Барака Обамы. Онатоже живет в нашем кампусе" : [киевлянин Георгий Солодко, рассказал о том, как прошел его первьій семестр в Гарварде] / Е. Копанева // Факти и комментарии. - 2018. - 22-28 февр. (№ 8). - С. 21.
2. Кравченко В. За півкроку до червоної риски. Угорщина підвищує ставки у конфлікті з Україною : [щодо мовної статті Закону "Про освіту".]  / В. Кравченко // Дзеркало тижня. - 2018. -24 лют.-2 берез. (№ 7). - С. 2.
3. Курбатов, С.    Роль студентства в сучасних системах забезпечення якості вищої освіти європейських країн [Текст] / С. Курбатов // Вища освіта України. – 2017. – №4. – С. 74-78.
4. Петраков, Я.В.    Моделі фінансування вищої освіти в Європі та світі [Текст] / Я. В. Петраков // Фінанси України. – 2017. – №12. – C. 95-121.

Останні зміни 19.03.2018 Наші координати: м.Хмельницький
вул. Кам'янецька 110/1
тел.: 77-30-38;
e-mail